۰
پیگیری سفارش

09374571389

info@baghsedak.com

نقد کتاب :کاش وقتی بیست ساله بودم می دانستم نویسنده:تینا سیلیک مترجم:محمدرضا آل یاسین انتشارات:هامون

 

 

 

تینا سیلیگ نویسنده کتاب "کاش وقتی بیست ساله بودم می دانستم" 
در این کتاب با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و افراد موفق، به سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطب بوجود بیاید پاسخ داده است، سوالاتی مثل: چطور با زمان و سرمایه اندک رشد کنم؟
در بیست سالگی، یا در هر سنی که قرار دارم چطور از لحظات خود استفاده کنم؟
چگونه مدیریت بحران کنم؟
چگونه خلاق باشم و به اهداف خود برسم؟
و سوال های دیگری از این قبیل .
او شکست‌ها و دستاوردهای خود را به عنوان الگویی به اشتراک می گذارد و نشان می دهد که در زندگی موقعیت‌هایی هست که نحوه برخورد با آنها در مدرسه و دانشگاه ها به افراد آموزش داده نمی شود و این چنین عده ای پس از فارغ التحصیلی به مشکلاتی بر می‌خورند که برای حل آن ممکن است هیچ آموزشی ندیده باشند .
شیوه تیتا سیلیگ در آموزش، می تواند بسیار مفید و راهگشا باشد،  او هدف را حفظ کردن و کسب مدرک نمی داند، در واقع او به ما یاد می دهد که آنچه ارزشمند است رشد فردی و اجتماعی است ، اینکه بتوانید مهارت کسب کنید و برای خود و جامعه انسانی مفید واقع شوید.
او به شرکت‌های موفقی چون هلوت پاکارد، مایکروسافت، بی ام و، نورداستروم، گوگل، کیمبرلی کلارک و المارت اشاره می کند.
مطالعه این اثر را نباید محدود به سن و رده خاصی دانست بلکه تمامی افراد می توانند در هر سن و هر مکانی که هستند از آن الهام بگیرند.
نوشتار تینا سیلیگ در این کتاب بسیار صادقانه و صمیمی است و از تجربیات شخصی خود برای ارائه‌ی مشاوره و راهنمایی به خوانندگان استفاده می‌کند. او با اشتیاق و انگیزه‌ای فراوان، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند از اشتباهات گذشته‌ی خود یاد بگیرند و به زندگی بهتر و موفق‌تری دست یابند.

اگر علاقمند به داستان نیستید خواندن این کتاب به شما توصیه نمی شود و ممکن است طولانی بودن سیر آن برای شما ملال آور باشد.
نتایجی که تینا سیلیگ در این کتاب بیان می کند را نمی توان به همه افراد تعمیم داد ، آنچه نباید از آن غافل باشیم روحیات، شرایط محیطی، اجتماعی و فرهنگی نیز هست.
از نقاط قوت این کتاب می‌توان به نوشتار جذاب و زبان ساده و قابل فهم آن اشاره کرد. همچنین، موضوعات مطرح  شده در کتاب بسیار مهم و کاربردی بوده و می‌تواند به خوانندگان در زندگی روزمره‌شان کمک کند. 
با این حال، بعضی از خوانندگان ممکن است احساس کنند که بحث‌ها و موضوعات مطرح شده در کتاب برای آن‌ها جالب نیست یا قابل ارتباط با زندگی شخصی و فرهنگ آن‌ها نباشد .
این کتاب یک منبع عالی برای جوانان و نوجوانان است که به دنبال راهنمایی و توجیه در زمینه‌های مختلف زندگی خود هستند و با ارائه‌ی تجربیات شخصی و نکات عملی، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بهترین نسخه از خودشان را پیدا کرده و به دستاوردهای بزرگتر در زندگی خود دست یابند.
ترجمه بهتر این کتاب از مینا صفری نیز موجود می باشد، با این اوصاف اگر علاقمند به مطالعه این اثر هستید درنگ نکنید.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

​اخرین مطالب

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش