۰
پیگیری سفارش

09374571389

info@baghsedak.com

معرفی کتاب :ایکیگای نویسنده: هکتورگارسیا وفرانسس میرالس مترجم:گلی نژادی انتشارات: نشرثالث

 

کتاب ایکیگای اثری است از هکتور گارسیا و فرانسس میرالس که هردو اهل اسپانیا هستند.این دو نویسنده بخشی از زندگی خود را در ژاپن گذرانده اند، آنچه سبب پدید آمدن این کتاب شد، جرقه این سوال ها در ذهن آنها بود که مردم کدام نقاط از جهان بیشترین طول عمر را دارند و دلیل این طول عمر چیست؟
گارسیا و میرالس به تحقیق در این زمینه پرداختند و ویژگی های مشترک مناطقی که مردم آن طول عمر بالایی داشتند را بررسی کردند ، در نتیجه آنها به چند منطقه رسیدند که اوکیناوا،منطقه ای در ژاپن،بیشترین افراد سالم و سالمند بالای صد سال را در خود جای داده بود .
در این کتاب می خوانیم که چگونه می شود زندگی سالم و عمر طولانی داشت .
ایکیگای(ikigai) یعنی هدف و معنای زندگی، آنچه که باعث شور ، شوق و انگیزه ما می شود.به گفته ژاپنی ها همه انسان ها یک ایکیگای دارند، و یافتن آن،راز داشتن یک زندگی شادتر و طولانی تر است .
ایکیگای همان دلیلی است که ژاپنی ها بخاطر آن بازنشسته نمی شوند، یکی از عواملی که در این کتاب به عنوان یکی از راز های زندگی شاد  بررسی می شود "عدم بازنشستگی " است.
تحرک و فعالیت از بسیاری از بیماری های جسمی و روحی ما جلوگیری می کند ،مردم منطقه اوکیناوا بازنشستگی را از زندگی خود حذف کرده و بدون استرس برای انجام کارها، به فعالیت مشغول می شوند و هدف عالی خود را دنبال می کنند ، به عقیده آنها خوشبختی یعنی همیشه مشغول بودن.
ارتباط های صمیمانه و حمایت از یکدیگر می تواند عمر مارا افزایش بدهد و زندگی شادتری را برایمان به ارمغان بیاورد.شما در این کتاب با عوامل مختلف دیگری نیز آشنا می شوید که می تواند درجهت بهبود فردی و اجتماعی بسیار مفید واقع شود، با خواندن این کتاب یاد میگیریم که کارهایی هرچند کوچک،تا چه اندازه می تواند زندگی ما و اطرافیانمان را تحت تاثیر قرار بدهد.اگر به دنبال داشتن یک زندگی سالم ، شادو عمری طولانی هستید پیشنهاد می شود حتما این کتاب ارزشمند را مطالعه کنید.این کتاب حاصل مشاهدات و تحقیقات عینی و معتبری است که نمی توان به سادگی از آن گذشت .


برشی از کتاب:
بعد از 30 دقیقه نشستن، متابولیسم بدن انسان 90 درصد کاهش پیدا می‌کند. آنزیم‌هایی که چربی بد را از عروق به سمت عضلات هدایت می‌کنند، کند می‌شوند. وقتی چربی‌های بد وارد عضلات می‌شوند،انسان شروع به سوخت و ساز آن‌ها می‌کند.
پس ازدوساعت نشستن،کلسترول خوب خون 20 درصد افت می‌کند. اگر انسان فقط 5 دقیقه از جای خودش برخیزد، دوباره همه چیز به روال قبل برمی‌گردد و درست انجام می‌شود. این مسائل به قدری ساده هستند که کسی دقت زیادی به آن‌ها نمی‌کند.

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

​اخرین مطالب

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش